از اولین خودرو الکتریکی شرکت کادیلاک رونمایی شد!
نوشته شده توسط : alipour

مدیریت سازمان فضایی کشور‌ایران از رشد ۴۰ برابری فناوری فضایی در کشور با تولید ماهواره عملیاتی «پیام» خبر داد و گفت: نمونه ماهواره «پیام» را می توانیم ظرف ۶ ماه بسازیم .

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی براری در برگه اینستاگرام خود نوشت: روز جاری با قاطعیت می توانایی ادعا کرد که با توکل بر بضاعت و توان و تخصص جوان ها ایرانی، در طراحی و تولید ماهواره قوی شده ایم و در‌صورتی‌که نگاهی به چندین سال قبلی بیاندازیم، متوجه ترقی روزافزون کشور در توسعه فناوری فضایی خوا‌هیم شد .

وی گفت: ماهواره «پیام» نسبت به آخری ماهواره کشور‌ایران که در مدار قرار گرفت، وزنی ۲ برابر، ارتفاع مداری ۲ برابر و قدرت تفکیک ۱۰ برابر خوب تر داراست و طول قدمت مداری آن ۱۶ برابر ارتقا داشته و از جایگاه ماهواره های تحقیقاتی به ماهواره های عملیاتی و کاربردی ارتقاء پیدا کرده است . به زبانی ساده حوزه فناوری فضایی رشدی ۴۰ برابری را تجربه کرده می‌باشد .

مدیر سازمان فضایی کشور ایران با بیان این‌که نیز حال به توانی در طراحی و تولید ماهواره دست پیدا کرده ایم که می توانیم نمونه ماهواره پیام را ظرف بازه زمانی ۶ ماه بسازیم، افزود: این پیشرفت را وام دار نیروی متخصص با انگیزه و خلاقی هستیم که هیچ محدودیتی بازدارنده تلاش آن ها برای ترقی مرزو بوم نمیباشد و به این سرمایه گران بها می بالیم .

وی با اشاره به این که این ایام با مطالعه ایده ها مردمان مشخص میباشد که جامعه هنوز به آشنایی کافی نسبت به گنجایش و امکان های فضایی نرسیده است، ادامه داد: فناوری فضایی نقشی استراتژیک در بسط حال و آینده سرزمین داراست و بی توجهی به این بخش آسیب دورازشوخی به آینده کسب وکارها و اشتغال در مرزو بوم خواهد زد .

معاون وزیر ارتباطات مطالبه گری و شم نیاز در جامعه را لازمه توسعه صنعت فضایی در مملکت دانست و گفت: در این مسیر به یاری و همدلی تمام علاقمندان و فعالان این حوزه داریم؛ باید در معرفی کاربردهای فناوری فضایی در افزایش رفاه و توسعه کشور بخش اعظم سعی کنیم و سهم فناوری فضایی را در زندگی مردم نهادینه کنیم تا بستر ورود شرکت های سری و کسب وکارهای نو آماده شود .

براری درمورد نشست روز جاری خود با سردبیران رسانه ها نیز گفت: امروز گرد هم آیی ای زیاد صمیمی و بی تعارف با مدیران مسئول و سردبیران رسانه ها داشتم و در خصوص دستاوردها و توفیقات حوزه فضایی گزارشی ارائه شد و پاسخگوی سوالات حاضران بودم؛ کاربردها و خدمات این فناوری تشریح شد و ظرفیت بالای اقتصادی این حوزه را معرفی کردیم .

وی تاکید کرد: رسانه ها ابزاری حاذق در جهت دهی اذهان و افزایش مرحله دوراندیشی عمومی می باشند و ضمن سپاس از تلاش بی وقفه و صادقانه این عزیزان، امید واریم در یک تعامل نزدیک و استوار با تمام رسانه ها، قابلیت ها و ظرفیت های اقتصادی این فناوری را به جامعه معرفی کنیم و بتوانیم هر چه سرعت بالا خیس بسترساز اشتغال و ارائه سرویس ها در مرز و بوم باشیم .

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی





:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: